Hotelmanager 32 uur, in duo

Gastvrijheid zit in je bloed. Je bent dienstverlenend, hebt oog voor detail en wilt uitsluitend het beste voor je gasten. Daarnaast ben je ondernemer, verantwoordelijk voor het behalen van de financiële doelen, gedegen marketingbeleid en een goed personeelsbeleid. Je wilt een uitdaging waar je je tanden in kunt zetten! Herkenbaar?

Als Hotelmanager bij Landgoedhotel Villa Vennendal ben je eindverantwoordelijk voor het reilen en zeilen van dit prachtige en sfeervolle 4-sterren hotel met 75 kamers en lodges in het bos, 6 vergaderruimtes, een restaurant en gezellige huisbar. Een hotel dat niet alleen bijzonder onderdak biedt aan liefhebbers van bossen, zandverstuivingen en heide, maar ook optimale mogelijkheden biedt om te vergaderen op de Veluwe. Bij Villa Vennendal staat gastvrijheid al drie generaties lang hoog in het vaandel. Het hotel biedt gezelligheid, lekker eten, rust en ontspanning. De organisatie kenmerkt zich door een informele cultuur waar kwaliteit, gastvrijheid, flexibiliteit en enthousiasme voorop staan. De functie van Hotelmanager valt qua verantwoordelijkheid onder de directeur/eigenaar. Je werkt in duo functie met de andere Hotelmanager, beiden 4 dagen per week. Je geeft samen leiding aan ca. 70 medewerkers, waaronder leerlingen en parttimers, via tussen- leidinggevenden.

Heb jij een enorme drive en zijn je speerpunten gastgerichtheid, service en kwaliteit? Wil je graag de spil zijn van het team en ben je een kei in het aansturen en motiveren van collega’s? Begrijp je de dynamiek van een zelfstandig hotel, heb je vakkennis en ben je flexibel in werktijden, ook op feestdagen? Dan ontmoeten wij je heel graag! 

 

Belangrijkste taken en verantwoordelijkheden:

 

1) Het neerzetten/bewaken van structuur en procedures op de diverse afdelingen en de kwaliteitscontrole daarop

 

2) Leidinggeven aan de werkzaamheden in Keuken, Bediening, Receptie, Housekeeping en Technische dienst, met focus op F&B:

  • Coördineren  en controleren van de door de afdelingschefs/supervisors opgestelde planning t.a.v. roosters, werkindeling, inzet van medewerkers in de verschillende diensten
  • Oplossen van knelpunten, zowel ad hoc als langer termijn
  • Toezien op/coördineren van de uitvoering van de werkzaamheden via aanwijzingen aan de afdelingschefs/supervisors, controleren van de uitvoering (op dagelijkse basis)
  • Het uitvoeren van HR taken zoals bepalen van de personeelsbezetting, werven en aanstellen van nieuwe medewerkers, (laten) voeren van voortgangsgesprekken en de documentatie daarvan 

 

3) Zorg dragen voor een voor de doelgroepen optimaal en aantrekkelijk producten- en dienstenaanbod. Verzorgen van sales- & marketingacties (ook bij onze online partners) waaronder het bespreken en aannemen van grote/bijzondere partijen en goedkeuren van speciale arrangementen

 

4) Bewaken van de efficiency/productiviteit en het bedrijfsrendement. Daartoe o.m.:

  • Zorg dragen voor een adequate administratievoering in brede zin
  • Opstellen van plannen (omzetten, kosten, promotie-acties e.d.)
  • Bewaken van de omzetrealisatie, achterhalen en bijsturen van afwijkingen
  • Ontwikkelen van verbeteracties, doorvoeren van kostenbesparingen
  • Bewaken/beheersen van inkoopkosten
  • Leveren van gegevens en voorstellen voor budgettering en investeringen 

 

6) Overige werkzaamheden zoals:

  • Behandelen van (grote) klachten (mondeling, per brief, social media/Internet) van gasten (dit in laatste instantie)
  • Overige, met het bovenstaande verband houdende, werkzaamheden in opdracht van de directie.

Functie eisen en competenties:

  • Afgeronde MHS/HHS of vergelijkbare relevante opleiding
  • 3 tot 6 jaar aantoonbare ervaring in een soortgelijke functie bij een vergelijkbaar hotel
  • In bezit van leermeester diploma
  • Uitstekende beheersing van de Nederlandse en Engelse taal, Duits is een pré
  • Coachen/leidinggeven
  • Flexibel en stressbestendig
  • Beschikbaar in wisseldiensten, inclusief weekenden en feestdagen
  • Resultaat- en servicegericht, ambitieus, gedreven en een gastvrije instelling
  • Prioriteiten stellen
  • Representatief voorkomen, goede communicatieve en commerciële vaardigheden
  • Organisatorisch inzicht en proactieve werkhouding

Beloning:

De functie valt onder de referentiefunctie Bedrijfsmanager III/Manager hotel-restaurant, A.9.1 van de Horeca cao (€ 3000,00 – € 3900,00 bruto per maand.

Herken jij jezelf in dit profiel en zou je je carrière willen voortzetten in dit heerlijke hotel?

Voor meer informatie kun je contact opnemen met Frederique van der Vleuten (eigenaar/directeur) via frederique@villavennendal.nl of via 0630728442.

Solliciteren kan via een mail naar frederique@villavennendal.nl voorzien van een motivatie, een Curriculum Vitae en duidelijke (pas)foto.