Receptie manager

Fulltime - 38 uur per week
Als receptie manager ben jij een grote spil in het bedrijf en verantwoordelijk voor het reilen en zeilen binnen de receptie afdeling. Jij krijgt energie van onze gasten, zet met liefde nét dat stapje extra en zorgt ervoor dat ze blij en voldaan weer naar huis gaan. Deze functie is ontzettend afwisselend, dus we zijn op zoek naar iemand die stevig in zijn of haar schoenen staat, houdt van een uitdaging en graag de verantwoordelijkheid pakt. Je kunt niet wachten om met je team aan de slag te gaan, ze te motiveren en inspireren zodat we de beste service en gastvrijheid kunnen bieden! Het is belangrijk dat je stressbestendig, gastgericht en een echte spin in het web bent.

Belangrijkste verantwoordelijkheden en taken

1. Leidinggeven

  • Aansturen van de vaste medewerkers, flexwerkers en stagiaires
  • Opstellen van roosters en zorgen voor voldoende bezetting
  • Mede selecteren van nieuwe medewerkers of stagiaires en zorgdragen voor het inwerken
  • Voeren van functionerings- en beoordelingsgesprekken met het team

2. Coördineren van de uitvoering van de werkzaamheden

  • Taken verdelen, werkzaamheden toewijzen en hulp bieden waar nodig
  • Toezien op de voortgang en kwaliteit van de werkzaamheden en direct corrigeren indien nodig
  • Controleren van reserveringen, aanvragen en facturen
  • Bijzonderheden afstemmen met andere afdelingen (keuken, bediening, housekeeping, TD)
  • Behandelen van eventuele klachten en indien mogelijk oplossen

3. Meedraaien met het team hoort er natuurlijk bij. Dit betreft de volgende werkzaamheden:

  • Ontvangen en inchecken van de gasten, overhandigen van de sleutel
  • Het geven van algemene en toeristische informatie en verlenen van service tijdens het verblijf
  • Opmaken van de rekeningen en uitchecken van de gasten
  • Beantwoorden en doorverbinden van de telefoon en het verwerken van e-mails
  • Diverse administratieve en secretariële werkzaamheden
  • Verwerken van betalingen in het systeem en de kassa op orde houden
  • Aannemen van reserveringen en deze verwerken in het systeem; hierbij horen ook zakelijke aanvragen, groepsaanvragen, feestelijke aanvragen en bruiloften
  • Opstellen van reserveringsbevestigingen voor de gasten; hierbij horen ook zakelijke aanvragen, groepsaanvragen, feestelijke aanvragen en bruiloften
  • Overige werkzaamheden en taken in opdracht van de Hotelmanager

We vinden het leuk als je meedenkt om het bedrijf verder te laten groeien. Suggesties voor verbeteringen en veranderingen in werkmethoden kun je altijd voorstellen aan de Hotelmanager op basis van je ervaring en eventuele suggesties van gasten.

Functie eisen en competenties

  • Opleiding op HBO werk- en denkniveau op gebied van toerisme of horeca
  • Ervaring in een leidinggevende rol bij een vergelijkbaar hotel
  • Gastvrije instelling en service gericht
  • Besluitvaardig, actiegericht, verantwoordelijk en nieuwsgierig
  • Flexibel ingesteld en beschikbaar op zon- en feestdagen
  • Goede beheersing van de Nederlandse taal en communicatief sterk
  • Proactieve houding en oog voor detail
  • Goed met werkdruk en stress kunnen omgaan
  • Representatief voorkomen in uiterlijk en gedrag
  • Kennis van hotelsoftware pakketten, bij voorkeur Fidelio
  • Zelfstandig én een goede teamplayer
  • Enthousiast en een echte motivator

Je kunt je ontplooien in een veelzijdige functie binnen ons enthousiaste hotelteam. Je ontvangt een salaris conform het KHN-Arbeidsvoorwaardenreglement en krijgt ruimte voor eigen initiatief binnen een gezellig familiebedrijf.

Ben jij de stressbestendige, proactieve aanpakker die op zoek is naar een echte uitdaging? Wij maken heel graag kennis met je! 

Solliciteren